20.04.2024

Ole Vedstedsen: 40-års jubilæum og pension

Ole startede i Vestre Fængsel i april 1983. Han var faldet godt til i København efter en fantastisk tid i Livgarden. Han siger, han har været rigtig soldat.

Ja, det er jo så mange år siden, at man dengang kunne nøjes med to års prøvetid, så den 1. april 1985 blev han fastansat. Med tiden fik han dog lidt hjemvé og fik en indstationering til Ringkøbing Arrest en kort tid. Han havde fået smag på det vestjyske, så i april 1990 kom han til Esbjerg Arrest og efterfølgende Ringkøbing Arrest i november 1994, hvor han har været siden.

Han er en af de få tilbage i etaten, der har været overbetjent. Som han siger: En gang overbetjent altid overbetjent. Ole har altid mødt frisk, glad og frejdig ind på arbejdet, og pigerne siger, han har glimt i øjet. Han er én, man altid kan regne med, og hvis han lover noget, holder han det. Han har altid været tjenestevillig og taget ekstra vagter, og én man er gået til, hvis man skulle bytte en vagt.

På vagten er vi altid tvungne til at høre hans hjemmelavede vitser, mens vi spiser kage, kage, kage og Haribo-slik i kilovis. Efter sådan en omgang er ingen i tvivl om, hvor vi skal finde Ole: Den dejlige sorte læder-lænestol (tror da allerede den savner dig, Ole).

Fritiden er blevet brugt meget på sport. Især fodbold har været hans favoritsport, men også løb, cykling og en rask gåtur er han vild med.

Hans favorithold er FC Midtjylland, hvor han på hjemmebanen har fast siddeplads og følger holdet i tykt og tyndt. Han er ikke altid tilfreds med træneren, og ind imellem kunne han gøre det selv lige så godt på banen som visse af spillerne.

Han er også vild med at rejse til de varme lande. Ikke bare for at være på den lade side. Nej, formiddagen bliver brugt aktivt på løb med mere.

Kollegaerne i Ringkøbing Arrest ønsker dig alt det bedste i fremtiden

Villy Nykjær