Fælles historie gennem 100 år

Min A-kasse har været Fængselsforbundets a-kasse gennem en lang årrække. A-kassen kender branchen og er gearet til de udfordringer, man kan møde.

Af Jørgen Skov, Min A-kasse

En tværfaglig og personlig profil er det, der kendetegner min A-kasse, som er en af Danmarks ældste a-kasser; stiftet i 1914 – blot et år efter Fængselsforbundet blev grundlagt.

Ligesom Fængselsforbundet ønskede a-kassen ordentlige vilkår på arbejdsmarkedet, og blev hermed en af grundlæggerne af det dagpengesystem, der i dag er et økonomisk sikkerhedsnet for mere end to millioner danskere.

Klassisk for pionererne i dansk a-kassehistorie var min A-kasse (der dengang hed Statstjenestemændenes og Telefonstandens A-kasse) i begyndelsen skabt for en snæver faggruppe, men voksede siden til at favne bredt og er i dag en moderne og digitaliseret a-kasse med cirka 85.000 medlemmer fra mange forskellige fag.

FORDELE VED MIN A-KASSE:

• Personlig og imødekommende profil
  • Blandt de billigste
  • Eksperter i tjenestemandspension
  • Mulighed for digitale samtaler
  • Kendskab til vores branche
  • Mange muligheder for kurser og webinarer online
  • Kvalitet i job- og karrieresparring

Læs mere på minakasse.dk

I øjenhøjde
Min A-kasse gør meget ud af tilfredshedsmålinger, og ligger blandt de højst rangerede i Danmark på generel medlemstilfredshed og på oplevelsen af at blive hjulpet godt videre i tilfælde af ledighed. A-kassen har en meget personlig profil og sætter en ære i at møde medlemmerne, der hvor de er i arbejdslivet. Derfor er min A-kasse det naturlige valg for Fængselsforbundets medlemmer.

Forbundsformand Bo Yde Sørensen siger: ”Vores samarbejde går på tværs af det økonomiske og det faglige – min A-kasse er for eksempel altid med os ude på skoler og uddannelsesinstitutioner, når vi rekrutterer nye elever, så de har et rigtig godt indblik i vores faglighed og karriereveje. Og så deler vi en fælles historie, som er værd at værne om.”