40 års jubilæum: Kim Lundqvist

I januar 1981 mødte Kim for første gang op på Esrumvej 367, også kaldet Horserød Fængsel, til det som skulle blive starten på hans lange karriere i statens klæder.

Kim tog herefter til Center Sandholm, som senere blev til Ellebæk, hvor han hovedsageligt havde med kriminelle asylansøgere at gøre.

Kim har været vidt omkring inden for Ellebæks mure, både som fængselsbetjent, værkmester, tillidsmand og multikunstner.

Kim tog på et tidspunkt 500 meter længere op ad vejen for at prøve kræfter med Udrejsecenter Sjælsmark inden han igen kom tilbage til Ellebæk.

Første december 2016 kom Kim endelig hjem til Kalundborg Arrest, hvor vi nyder godt af hans store personlighed, viden, dygtighed og hans mange historier fra sin tid i statens tjeneste (nok mest Ellebæk).

Der er aldrig kedeligt eller tavshed i hans selskab. Han spreder humør og glæde på sin vej. Han er et stort aktiv for vores arrest – som kollega og person. Kim har ligeledes været husets tillidsmand, men valgte at give stafetten videre i 2020 til yngre kræfter.

Privat danner Kim par med Lene. Under samme tag bor også deres skønne belgiske hyrdehund Bebe. Sammen bruger de deres fritid i sommerhuse rundt omkring i det danske land, samt ikke mindst på deres store passion for skiferier. Kim er også far til Jannie og morfar til 2 børnebørn, som også er med, når familien tager på nye opdagelser.

Kims store fritidsinteresse er cykling på højt plan. Det er i hvert fald sådan det lyder, når vi hører hans fortællinger. Kim har også være aktiv i diverse idrætsdiscipliner inden for KRIFO, hvor fodbolden nok trak mest. Det er i hvert fald det, vi har konkluderet ud fra hans historier fra Nyborg Stævnerne. Kim har angiveligt så mange medaljer fra stævnerne, at han får dårlig ryg, hvis han ifører sig dem alle på en gang.

Et kæmpe tillykke med dine 40 år i statens tjeneste. Det er i sandhed en stor bedrift. Du skal bestemt være stolt af dig selv, fordi du har opnået dette. En dag som denne fortjener at blive markeret og fejret på behørig vis. Vi ved, at venner, familie og kollegaer vil fejre dig med maner på denne store dag. Alt held og lykke fremad i livet hvad end den måtte bringe.

Vi håber, at du vælger at bruge ”four more years” i Kalundborg Arrest.

Stort tillykke med jubilæet Kim

Ønskes du af alle i Kalundborg Arrest