20.04.2024

En tillidsmand siger farvel

Den 1. september 1981 gik Robert Demény ind ad porten på Statsfængslet i Vridsløselille, tre år senere fortsatte han til Jylland og tjeneste

ved Statsfængslet Nørre Snede for så at slutte den tjenstlige rejse i 1993 i Silkeborg Arrest, hvor han har været lige siden.

Men nu sluttede det. Ved en velbesøgt reception, sagde Robert farvel til kollegaer og samarbejdspartnere. Mere end 37 års tjeneste i Kriminalforsorgen er dermed sluttet.

I mange af årene har Robert været fagligt aktiv. Først som afdelingsformand for afdelingen ved Statsfængslet Nørre Snede. Senere næstformand og afdelingsformand for arresthusene i AO-Jylland og til sidst som fællestillidsrepræsentant for Område Midt- og Nordjylland. I rigtig mange år og helt til det sidste blev det også til lokalt tillidsmandsarbejde i Silkeborg Arrest.

Skal jeg finde tre ord, som jeg synes bedst beskriver Robert, er det: Engageret, loyal og munter. Altid har Robert engageret, flittigt og med ildhu kastet sig over opgaverne. Lige meget, om det var pertentlig pleje af bilparken, fagligt og organisatorisk arbejde eller kommunalpolitik.

Robert forstår vigtigheden af loyalitet, og at det kun er ved at stå sammen, vi når resultater. Og sidst, men ikke mindst, er han kendt – ja nærmest berømt – for sin munterhed og kække bemærkninger.

Tak tillidsmand!

René Larsen, Forbundssekretær