27.03.2024

Fængselsforbundets formand Kim Østerbye og Kriminalforsorgens HR-chef Marianne Fæster Nielsen i selskab med den nytrykte bog.

Ny bog: Skab tillid, når du taler med din kollega

Det betyder noget, hvordan vi taler til hinanden. Det bliver understreget i en ny bog fra Kriminalforsorgen, som er medfinansieret af Fængselsforbundet.

Bogen tager udgangspunkt i dagligdagen i Kriminalforsorgen, og bygger blandt andet på en række cases fra forskellige institutioner. Hvordan foregik samtalen? Hvorfor talte de to parter forbi hinanden? Og hvordan kunne de have skabt en bedre dialog?

Kriminalforsorgens HR-chef Marianne Fæster Nielsen vil bruge bogen som led i det kulturarbejde, der er i gang i Kriminalforsorgen med at skabe en bedre tone mellem kollegaerne.

Fængselsforbundets forbundsformand Kim Østerbye er glad for resultatet: “Vi mangler en bog med eksempler fra vores hverdag, for det er altid godt at tage udgangspunkt i sig selv, hvis man vil forandre noget. Bogen kan være med til at få os alle sammen til at reflektere over, hvordan vi er over for hinanden.”