Læs flere nyheder i menuen ovenfor.

Tak til alle som gjorde lønløftet muligt!

Se video fra forbundsformanden

Resultatet er klar. Det bliver et ja til overenskomstaftalen. 93 procent har stemt ja til flere penge på lønsedlen og bedre arbejdsvilkår.

Med OK-aftalen og trepartsaftalen har vi fået et strukturelt lønløft, som vi har ønsket i mange år.

Det skal vi være stolte af.

Jeg og resten af Fængselsforbundet vil derfor takke jer alle sammen. Vi kunne ikke have gjort det uden jeres opbakning. Vi har skabt de historiske forbedringer i fællesskab.

Der skal også lyde et stort tak, til dem som har været med til at gøre det her muligt.

Tak til statsminister Mette Frederiksen der har forstået vigtigheden af det arbejde, vi udfører for hele samfundet.

Også et stort tak til justitsminister Peter Hummelgaard for den anerkendelse, han har vist vores fag.

I forbindelse med OK-aftalen siger justitsminister Hummelgaard: “Det ekstraordinære lønløft er et vigtigt skulderklap til landets mange fængselsbetjente, som hver dag går på arbejde for at sikre danskernes tryghed og sikkerhed. Vel at mærke i en hverdag, hvor mange ofte arbejder under et meget stort pres på grund af mangel på både fængselspladser og kolleger. Siden jeg satte mig i justitsministerstolen har en af mine vigtigste opgaver været at sikre bedre vilkår for de ansatte i landets fængsler og få gjort noget ved de meget store udfordringer, som Kriminalforsorgen står over for. Vi skal gøre alt, hvad vi kan for at rekruttere flere betjente og fastholde de dygtige medarbejdere, vi har i dag. Nu tager vi et vigtigt skridt ved at give de ansatte den respekt og det lønløft, som de fuldt ud fortjener.”

Vi kan kun være enige i de ord.

Et stort tak til alle.

Nu skal vi have det her ud at virke i Kriminalforsorgen. Jeg tror på, at vi inden sommerferien vil kunne se det flotte resultat i vores baglommer.

Af forbundsformand Bo Yde Sørensen