Comments Box SVG iconsUsed for the like, share, comment, and reaction icons
Cover for Fængselsforbundet i Danmark
Fængselsforbundet i Danmark

Vi repræsenterer fængselsbetjente, værkmestre, institutionsmedarbejdere, transportbetjente, uniformerede ledere i Kriminalforsorgen og fiskerikontrollører i Fiskeristyrelsen.

3 dage siden

Forbundsformanden holdt oplæg i Retsudvalget i dag med Fængselsforbundets bud på, hvad der skal til for at vende udviklingen i Kriminalforsorgen. Budskabet var simpelt: Styrk jobbet som fængselsbetjent, flyt fokus tilbage på relationsarbejdet, øg lønnen, skab mere udvikling i jobbet og gør noget ved det dårlige arbejdsmiljø. #Stopdenstoreflugt ... See MoreSee Less

Comment on Facebook

Præcist den vej vi skal 🤘👍😊

Spot on👍

Spot on 💪🏽💪🏽💪🏽

Hvordan kan i tro at lønnen kan øges når sygeplejerske ikke kan få mere i løn.

ønsker man fængselsbetjentes vurdering der har betalt en høj pris pga. svigt, så står jeg til rådighed for forbundet.

500 kr før skat i fastholdelsestillæg mere bliver det sku ikke til 😂😂💵

Håber det bedste 👍men forventer intet 🤔

Kan slet ikke forstå at man nævner relationsarbejdet, det er jo ikke en mulighed, før vi bliver flere kollegaer på job. Man burde kun nævne betydeligt lønløft, helst på grundløn, men også nogle flere erfaringstillæg, så man rent faktisk kommer til at tjene mere, jo længere man er ansat, der ud over burde man nævne rigtige udviklingsmuligheder, hvor alle skal have ret til at videreuddanne sig, og ikke kun håndplukkede enkeltpersoner, der så støvsuger alle tingene. Hvis de to ting sker, så kommer der automatisk flere kollegaer, og derved også bedre arbejdsmiljø, da man ikke skal gå på job med ondt i maven over om man nu skal på job i morgen, hvor man har fri og skal til noget privat. Så er der naturligvis det at man begynder at se os som en resurse og ikke det man føler, et nødvendigt onde.

Sidder de med deres telefoner??????

Tak til forbundet, for at sætte ord på vores virkelighed. Det er præcis disse emner jeg hører fra fustrerede kollegaerne i hverdagen.

En fornøjelse for en gangs skyld at læse kommentar til et af forbundets opslag… i dag nåede jeg 4 kommentarer ned før der kom noget negativt… Hvis der kommer et opslag resten af året, hvor der ikke bliver hældt gylle ud i kommentar sporet, giver jeg kage til mine kollegaer i arresten

Hvornår får de politiker øjnene op for, at den stil de køre med mere statisk sikkerhed ikke virker. Jo på retsfølelsen og stemmer. Høre den ene radio spots efter den anden, med hårde straf og retfærdighed til offeret. Hvor er retfærdighed til fængselsbetjentene.? Jeg tror det her er desværre ikke slut i nu. Føler at Christiansborg er fuldstændig ligeglad med os betjente. Sørgeligt!! Skal vel snart gå rundt med G4S på trøjen.

Ja og drop SU

Det vil ikke ske at få højere løn, i første omgang skal personalet styrkes på " gulvet " så nedbrydning af personale undgås.

Det vigtigste er at hele den bigotte og uduelige ledelse, der er skyld i dette kaos bliver fyret på gråt papir i unåde og uden pension. De aner ikke nogetsomhelst om at være på gulvet eller at være fængselsbetjent, men er produkt af noget halvfordøjet middelmådigheds pladderhumanisme, der har boblet i en malakitpøl siden 1970'erne.

Sådan Bo Yde… 💪 Skal vi ha’ sat badges (vi flygter ikke, vi kæmper - for godt arbejdsmiljø) i masse produktion?😉

Ansættelsesform og løn kan eventuel hjælpe. En ny skole vil ikke hjælpe en pind. Så længe politikerne benytter sig af strudsemetoden, vil man ikke have mulighed for at vende skuden fra total forlis.

Først skal antallet af indsatte ned, så vi er det personale der er behov for i forhold til indsatte, før det kan man gøre nok så meget uden det hjælper, det skal være så man får de fridage man skal have, slut med alene vagter, også i åbnet fængsel, udfyldelse af ligegyldige opgaver der ikke har nogen hjælp, andet end en eller anden jurist kan sidde og sætte flueben for endnu en tåbelig opgave der er udfyldt. Først derefter kan man begynde at tale om fastholdelse, for hvis man ikke kan få hverdagen til at hænge sammen, så dropper man jobbet.

Præcist. 👍🏼

5 dage siden

Vi flygter ikke fra jobbet - vi kæmper! Sådan lød budskabet fra eleverne på Møgelkær i forrige uge som svar på forbundets bekymring for den store flugt. I dag besøgte forbundsformanden eleverne for at høre, hvad de mener, der skal til for at flere bliver i jobbet. "Styrk arbejdsmiljøet". "Inddrag os i beslutningerne". "Vi har brug for at blive hørt". Lød det blandt andet fra eleverne. Med sådan kollegaer, er der håb for fremtiden 🙂 ... See MoreSee Less

Vi flygter ikke fra jobbet - vi kæmper! Sådan lød budskabet fra eleverne på Møgelkær i forrige uge som svar på forbundets bekymring for den store flugt. I dag besøgte forbundsformanden eleverne for at høre, hvad de mener, der skal til for at flere bliver i jobbet. Styrk arbejdsmiljøet. Inddrag os i beslutningerne. Vi har brug for at blive hørt. Lød det blandt andet fra eleverne. Med sådan kollegaer, er der håb for fremtiden :)

Comment on Facebook

Så mangler vi bare at de bliver hørt ... Så er det for alvor nye tider i Kriminalforsorgen 😉❤️

Det er altså helt barokt, at det er de ansatte selv i kriminalforsorgen, som skal holde fanen højt og tale jobbet op! Hvor er de ansvarlige ledere, som bliver betalt for dette arbejde henne? I går i Jyderup, kunne jeg lige ane en desillusioneret direktør stå bag Justitsminsteren - hvad er det for noget?

Kan man bestille sådan en trøje 😊

Det er en super fin indstilling og have, derfor mener jeg at eleverne på Møgelkær skal roses for deres positive indstilling til de problemstillinger, vi alle har, også de faste fængselsbetjente, der har lidt mere end 3 års erfaring indenfor murerne. Det er i den grad ærgerligt , at der er en del elever der vælger at stoppe efter en kort tid i systemet, mener ikke selv at det er noget nyt i det, men gør det selvfølgelig ikke mindre sørgeligt af den grund, derfor skal der også gøres noget på det her område. Jeg går ud fra at selve " Den store Flugt " er lavet for at pointere personale situationen i Kriminalforsorgen endnu engang overfor de politikere, som vi alle forventer, vil yde en aktiv indsats for at forbedre arbejdsforholdende og samtidig skaffe flere fængselsbetjente. Jeg tror nok at vi alle kan blive enige om et par punkter såsom, grundlønnen hæves væsentligt samtidig med fjernelse af SU under uddannelse, kunne have en absolut rolle, så de voksne potentielle ansøgere med hus og børn, også kan være med til trække i uniformen. Afslutningsvis, kan jeg kun blive enig om alle de punkter der bliver nævnt, for at flere bliver i jobbet. Jeg har kun været i systemet 16 år og stadigvæk super glad for mit arbejde og de fantastiske kollegaer jeg arbejder sammen med. Jeg må dog indrømme at jeg bliver lille smule provokeret over, genlyden af et par punkter som er blevet nævnt gang på gang i årevis ("Styrk arbejdsmiljøet". "Inddrag os i beslutningerne" "Vi har brug for at blive hørt ), lige pludselig kan være nok til, at der er håb for fremtiden. Nej, jeg flygter heller ikke, jeg kæmper !

Ked af at sige det. Unge og naive. Men held og lykke i fremtiden.

Det bliver ikke bedre før de indsatte som hovedregel afsoner i enrum. Er kun ude af cellen til gårdtur og arbejde.

Bare lige husk os der har kæmpet de sidste mange år.. uden os ingen til at lære eleverne op 😊

Store ord som sædvanlig, og blåøjede elever. Det kommer aldrig til at ske.

Jeg har kun været i systemet i 5 år, og på de 5 år er det gået stærkt ned mod bunden. Jeg var nu nået dertil hvor lønstigning og uddannelse uden SU, kom langt nede på min ønskeliste. Jeg drømte bare om en fair og respektfuld behandling fra ledelsen. Hvor de stod ved de løfter som de og politikerne havde givet os, og hvor vi ikke selv skal opdage de ændringer og forringelser som ledelsen foretager sig. Det var min desillusionerede drøm.

Claus

De foreslag lyder meget genkendelige fra dengang jeg tog uddannelsen, og sjovt nok er der stadig ikke sket forbedringer. Held og Lykke 🙌🏻

Dejligt at høre og vi har simpelthen bare også nogle dygtige elever 🥰🥰

View more comments

I dag bliver Danmarks første kvindefængslet indviet i Jyderup, og fælles for talerne var en stor tak til medarbejderne i Jyderup Fængsel.
Indvielsen står institutionschef Ole Hansen, Justitsminister Nick Hækkerup, direktør i Kriminalforsorgen Ina Eliasen og Holbæks borgmester Christina Krzyrosiak Hansen for.
... See MoreSee Less

Comment on Facebook

Ihhhh det er bare så dejligt med en tak 🥰 Elsker vores dygtige politikere 😊 De roser os hele tiden, for vores indsats, og det varmer så dejligt, når man er på en beordret tjeneste, mens ens familie er til barnedåb 🤣🤣🤣

ja "tak er en billig løsning, meget billig løsning" den brugte Mette Frederiksen også for 3-4 år siden, og de to gange Søren derefter også ;(

Så giver det da god mening, dengang Amstrup blev lukket 🥳

Så mangler der vist bare noget personale ikk??

Tillykke og god arbejdslyst.

Fedt at alle kvinder nu skal til Jyderup og afsone ... Det der nærhedsprincip, som i forvejen ikke virker særlig godt er da helt gået fløjten nu... 🙄🙄🙄

Endnu en uduelig justitsminister står og smiler mens skibet går ned.

De bedste ønsker til personalet (og de indsatte). Håber for jer, at I snart får nogle ordentlige arbejdsforhold.

For 20 år siden lukkede kvindefængslet Amstrup ved Horsens – angiveligt grundet nedslidte bygninger. Nærhedsprincippet har aldrig fungeret, som det skulle. F.eks. var Kragskovhede et åbent fængsel for indsatte fra København og Sjælland.

Det var heller ikke særlig mange år forsinket og ta tak burde også lyde til de institutioner der har måtte løfte opgaven i mellemtiden med bla. overbelæg til følge.

Load more