Vi bakker op om restriktionerne i Kriminalforsorgen

“Der er brug for yderligere tiltag for at begrænse smitterisikoen i fængsler og arresthuse.” Sådan lyder budskabet fra Fængselsforbundet, efter Kriminalforsorgen i dag har iværksat en række tiltag, som skal dæmme op for coronasmitten.

Som i foråret suspenderer Kriminalforsorgen en række aktiviteter i institutionerne, ligesom de indsattes mulighed for besøg og udgang begrænses og der gennemføres et tilsigelsesstop, som betyder, at Kriminalforsorgen stopper med at indkalde dømte på fri fod til afsoning.

Fængselsforbundets formand Bo Yde Sørensen er enig i, at det er nødvendigt at bremse yderligere op: “Situationen er kritisk. Vi har oplevet flere tilfælde af smittespredninger både blandt ansatte og indsatte. Det bliver vi nødt til at handle på. Derfor er Kriminalforsorgens nye restriktioner fornuftige.”

Yderligere information: Forbundsformand Bo Yde Sørensen, 72 55 99 98.