Velkommen til ny skole for fængselsbetjente

“Det er vores forslag, så selvfølgelig er vi meget tilfredse med, at skolen nu er faldet på plads.”

Sådan lyder budskabet fra Fængselsforbundet, efter det er i dag er blevet besluttet, at Møgelkær Fængsel fremover bliver den nye vestlige skole for fængselsbetjente.

Stedfortrædende formand Bo Yde Sørensen siger: ”Den nye politiskole i Jylland har vist sig at øge antallet af ansøgere. Det tror jeg også, den nye skole for fængselsbetjente kommer til at gøre. Det har betydning, hvor langt du skal køre for at få i gå skole. Og Møgelkær er det helt rigtige valg.”

Drop SU
Skolen blev aftalt mellem regeringen og Dansk Folkeparti i finansloven for 2019 for at styrke rekrutteringen af fængselsbetjente.

For yderligere at styrke rekrutteringen, mener Fængselsforbundet, at politikerne bør droppe SU til betjente under uddannelse.

“Det er klart, at det er langt mere tiltrækkende at søge ind på skolen, hvis man – som tidligere – får løn i løbet af skoletiden i stedet for SU. Det håber jeg, politikerne vil overveje,” siger Bo Yde Sørensen.

Yderligere information: Bo Yde Sørensen, 72 55 99 98.

Læs også: Den nye skole placeres i Møgelkær Fængsel