Nyt udrejsecenter skaber uklarhed

Det er endnu uvist, hvad der skal ske med de institutionsmedarbejdere, der arbejder på Udrejsecenter Kærshovedgård, når deres arbejdsplads deles op i to med det nye udrejsecenter på Langeland.

Det nye center, der åbner om et år i det tidligere asylcenter Holmegaard, skal huse 130 kriminelle udvisningsdømte, mens afviste asylansøgere skal blive boende på Kærshovedgård.

Fængselsforbundets formand Bo Yde Sørensen afventer en afklaring for de medarbejdere, der bliver berørt af oprettelsen af det nye center.

”Vi indleder selvfølgelig en dialog med Kriminalforsorgen om, hvad de har tænkt sig at gøre med de medarbejdere, der er ansat på Kærshovedgård. Der er over 200 kilometer fra Bording til Bagenkop, så de kan jo i hvert fald ikke pendle,” siger Bo Yde Sørensen og ser frem til at begynde samarbejdet hurtigst muligt.

”Jeg forventer at blive kaldt til møde med Kriminalforsorgen en af de kommende dage, så vi kan finde en god løsning for de institutionsmedarbejdere på Kærshovedgård, der lige har fået deres fremtid vendt på hovedet,” siger han.

Yderligere information: Forbundsformand Bo Yde Sørensen, 72 55 99 98.