Gratis juridisk rådgivning om økonomi og arv til medlemmer

Mange danskere tager ikke stilling til, hvad der skal ske med deres formue, værdier, gæld med videre, når de dør eller bliver skilt. Hvert eneste år ender hundredevis af arvesager i bitre familieopgør, ofte med økonomiske og følelsesmæssige konsekvenser.

Som medlem af Fængselsforbundet kan du få TestaViva til at hjælpe dig og din familie med at få taget hul på den vigtige samtale med de nærmeste og aftalt, hvordan værdierne skal deles. Både når I ikke er her længere, og hvis I skulle gå hver til sit.

På testaviva.dk kan du oprette juridisk gyldigt testamente, ægtepagt, samejekontrakt og andre vigtige dokumenter nemt og gratis. Alt bøvlet er fjernet for at gøre det så enkelt som muligt at oprette og gemme juridiske dokumenter digitalt og sikkert.

I langt de fleste tilfælde vil du kunne klare det hele selv via platformen, men har du behov for hjælp, eller hvis du har spørgsmål, kan du som medlem i Fængselsforbundet få op til fem timers juridisk rådgivning helt gratis.

Fakta:

• TestaViva er en it-portal hvor man nemt, sikkert og gratis kan oprette testamente, ægtepagt, samejekontrakt og begunstigelseserklæring med NemID.
  • Brugerne får automatisk besked, hvis ændringer i deres liv har indvirken på dokumenterne – ligesom den enkelte bruger altid kan opdatere sine dokumenter.
  • Servicen lanceres i samarbejde med Arbejdernes Landsbank.

Læs mere her.