Bo Yde Sørensen er stedfortrædende formand

Kim Østerbye har valgt at forlade formandsposten i Fængselsforbundet. Bo Yde Sørensen er udpeget som stedfortrædende formand frem til forbundets kongres.

Fængselsforbundets vedtægter indeholder bestemmelser for, hvad der sker i situationer, hvor en formand trækker sig eller på anden måde ikke er tilgængelig. Det er de bestemmelser, der bliver aktuelle i vores nuværende situation.

Forbundsledelsen har med udgangspunkt i bestemmelserne peget på forbundssekretær Bo Yde Sørensen som stedfortræder. Udpegningen er efterfølgende forelagt for og godkendt af forbundets hovedbestyrelse.

Det betyder, at Bo Yde Sørensen fungerer som stedfortrædende formand frem til Fængselsforbundets kongres den 21. maj, hvor der vil være ordinært valg af ny formand for de næste fire år.

Stedfortrædende formand
Som betegnelsen stedfortrædende formand afslører, træder Bo Yde Sørensen i stedet for den afgående formand. I praksis betyder det, at han tager sig af ledelsen af forbundet.

Du er som altid, velkommen til at kontakte Fængselsforbundet via din tillidsrepræsentant eller ved at skrive eller ringe til forbundskontoret.

Kontakt Bo Yde Sørensen
Mail: bys@faengselsforbundet.dk