Millionfejl ved udbetaling af ferie

Flere hundrede medlemmer kan se frem til at modtage et ekstra beløb, efter Fængselsforbundet har opdaget fejl i Kriminalforsorgens udbetaling af ikke-afholdt ferie.

Fængselsforbundet har gjort Kriminalforsorgen opmærksom på, at der ikke var blevet udbetalt de retmæssige særlige ydelser (aften-weekend-tillæg) sammen med udbetalingen af ferien.

Fejlen skyldes en fejl i statens lønsystem. Lønsystemet har ikke har været sat op til at medregne særlige ydelser ved udbetaling af ferie. Fængselsforbundet har derfor rejst krav om, at samtlige ferieudbetalinger blev undersøgt, og det resulterer nu i en klækkelig efterbetaling.

Samlet efterbetales 1,8 millioner kroner i forbindelse med 900 ferieudbetalinger.

Du får et brev fra Kriminalforsorgen, hvis du har fået en forkert ferieudbetaling. Størrelsen på efterbetalingen afhænger af, hvor meget ferie du har fået udbetalt.

Fejlen handler kun om ferie, der er udbetalt, fordi den ikke har været afholdt. Ferie udbetalt i forbindelse med afsked beregnes på en anden måde og er derfor ikke ramt af samme fejl.