Tak for politiets indsats ved Slagelse Arrest

Det er godt, at befrielsesaktionen blev undgået, men topaktører fra narkomiljøet bør ikke placeres i små arresthuse. Sådan lyder budskabet fra Fængselsforbundet, efter politiet her til aften forhindrede en væbnet befrielsesaktion fra Slagelse Arrest.

Fængselsforbundets formand Kim Østerbye siger: “Der skal for det første lyde et stort tak til politiet for deres indsats. Vi undgik en befrielsesaktion med skarpladte våben. Det kunne være godt rigtig galt. Men narkoforbrydere af denne kaliber bør ikke sidde i et lille arresthus med to mand på vagt. Det er sikkerheden ikke god nok til.”

Formanden peger på, at der er tale om en formodet bagmand i en større narkosag: “Han bør sidde i et stort arresthus med et højere sikkerhedsniveau,” siger han.

Yderligere information, Kim Østerbye, 72 55 99 99