Ofte stillede spørgsmål

• Hvorfor modtager jeg ikke Fængselsfunktionæren?
    Har du husket at melde flytning til forbundet?
    Hvis du har beskyttet adresse er det ikke nok at melde adresseændring til Post Danmark – de må ikke videregive adresseoplysningerne.
  • Jeg skal have tjenestefri – hvad sker der med mit kontingent?
    Kontingentet til Fængselsforbundet følger lønnen. Det betyder, at når du ikke længere får løn, betaler du heller ikke længere kontingent.
  • Jeg har tjenestefri uden løn – hvad sker der med mit efterlønsbidrag?
    Efterlønsordningen administreres af A-kasserne. Kontakt din A-kasse og få tilsendt et girokort.
  • Hvem skal have min låneansøgning?
    Din låneansøgning til Tjenestemændenes Låneforening kan du finde på låneforeningens hjemmeside. Du kan udfylde og sende den elektronisk ved at vælge Fængselsforbundet som organisation (du skal huske at vedhæfte din sidste lønseddel).
    Du kan også vælge at udfylde, printe og enten sende den på papir eller elktronisk til din lokale afdeling af Fængselsforbundet eller til din områdefællestillidsrepræsentant.
  • Hvem melder mig ud af min gamle fagforening?
    Du skal selv melde dig ud af din gamle fagforening.
    Hvis du også skifter A-kasse er det vigtigt at du ikke bare melder dig ud af din gamle A-kasse. I stedet skal du udfylde en særlig overflytningsblanket, som du har fået udleveret på Intro eller som du kan få udleveret i din A-kasse.
  • Hvad dækker min gruppelivsforsikring?
    Forbundets gruppelivsforsikring dækker i tilfælde af dødsfald. Den gruppelivsforsikring du har via din ansættelse i staten dækker ved dødsfald, men også ved kritisk sygdom. Se eventuelt på Forenede Gruppelivs hjemmeside www.fg.dk hvor der er en opdateret liste over diagnoser, der er omfattet af forsikringen, samt en vejledning til at søge pengene udbetalt.
  • Hvad betyder koderne på min lønseddel?
    Kode 8840 er dit kontingent til Fængselsforbundet (incl. betaling til den gruppelivsordning, som du automatisk er omfattet af via dit medlemskab i Fængselsforbundet)
    Kode 8940 er statens gruppelivsordning
    Hvis du iøvrigt har spørgsmål til din lønseddel skal du henvende dig til dit lokale lønkontor.
  • Hvordan lejer jeg et fritidshus?
    Forbundet trækker lod hvert år i december måned blandt de medlemmer, der har udfyldt og indsendt en kupon fra Fængselsfunktionæren. Men du er altid velkommen til at ringe ind og høre om der er ledige uger.
  • Jeg går på pension – kan jeg fortsætte med at få mit fagblad?
    Hvis du tilmelder dig forbundets nyhedsbrev på hjemmesiden, vil du få Fængselsfunktionæren tilsendt elektronisk. Du har også mulighed for at melde dig ind i forbundets pensionistafdeling, så får du papirudgaven tilsendt.
Ofte stillede spørgsmål om barsel – klik her