Sundhedsforsikring

Du kan tegne behandlings- og sundhedsforsikring hos Tryg via forbundet. Med Trygs Sundhedsforsikring får du og din familie hurtig og nem adgang til undersøgelse og behandling.

Forsikringen dækker for eksempel behandling på privathospitaler, klinikker og hos speciallæger.

Forsikringen kan tegnes af alle forbundets medlemmer og deres ægtefælle eller samlever. Man skal være under 60 år, når forsikringen tegnes.

Børn under 24 år er omfattet af forsikringen gratis (også selvom de ikke bor på adressen længere).

Forsikringen koster 175 kroner pr. måned.

Forsikringen dækker:

• Forundersøgelse
  • Operation
  • Genoptræning
  • Efterkontrol
  • Akut krisehjælp hele døgnet (24/7)
  • Second opinion ved livstruende sygdomme
  • Smerteudredning
  • Allergiudredning
  • Liggende transport
  • Medicin under indlæggelse
  • Lægeordineret psykiatrisk konsultation
  • Diagnosticeret ludomani
  • Vejledning omkring Stress på StressStoplinjen
  • Fysioterapi
  • Kiropraktik
  • Akupunktur
  • Zoneterapi
  • Osteopati
  • Psykologhjælp
  • Diætist
  • Rekreation
  • Medicinsk efterbehandling
  • Misbrug

Behandling hos fysioterapeut/kiropraktor
Tryg har et landsdækkende netværk af fysioterapeuter og kiropraktorer. Netværket er kvalitetssikret af fageksperter. Når du har fået godkendelse til behandling, guides du til den fysioterapeut eller kiropraktor, som kan hjælpe dig med præcis din skade og den korrekte behandling i dit nærområde. Trygs samarbejdspartnere garanterer dig behandling inden for 48 timer.

Karensperiode
Kommer du til skade, efter at du er blevet omfattet af forsikringen, dækker forsikringen med det samme. Sygdomme/gener og følger af skader, der er opstået og/eller diagnosticeret, før forsikringen trådte i kraft – og som du kender til eller burde kende til – er dækket, når forsikringen har været i kraft i seks måneder.

Hvad dækker sundhedsforsikringen ikke?
Forsikringen dækker ikke udgifter til: Akut behov for behandling. Alle former for behandling hos naturlæger eller andre alternative behandlere. Konsultation hos praktiserende læge. Fertilitetsbehandling. Kosmetiske operationer eller synskorrektioner. Kroniske sygdomme.

Læs mere om forsikringen her: Tryg Sundhedsforsikring.

Læs forsikringsbetingelserne her.

Tilmeldingsblanketten finder du her.

Info
Har du spørgsmål kontakt Pia Lilja på forbundskontoret på mail: pli@faengselsforbundet.dk eller telefon: 72 55 99 77.

Mølholm
Medlemmer, som har forsikring hos vores tidligere leverandør Mølholm, vil være dækket af denne forsikring frem til forsikringens udløb. Hvis man er i gang med et behandlingsforløb dækker Mølholm frem til tre måneder efter forsikringens forløb, hvorefter Tryg overtager forpligtelsen.