14.02.2024

KRIFO binder os sammen

Af fængselsbetjent Jan Gulborg, Holbæk Arrest

Jeg har siden 2003 deltaget  som fodboldspiller på fængselslandsholdet. Hvert andet år indkaldes der til samling i Nyborg, hvor gode og håbefulde kolleger fra hele landet samles. Der trænes og kæmpes om pladserne på det prestigefyldte landshold. Der udvælges og der sorteres fra. Jeg har således deltaget syv gange til Nordiske Mesterskaber, som skiftevis afholdes i Norge, Sverige, Finland og Danmark.

Enkelte gange er det blevet til guldmedalje, men der findes en helt anden gevinst.

Det sociale samvær med kolleger fra hele landet samt fra de nordiske nabolande er med til at give et kæmpe netværk. Samværet før under og efter kampene er med til at give en forståelse for at vi alle arbejder mod fælles mål. Uanset stillingsbeskrivelse og arbejdsfunktion, så kæmper vi sammen både på og udenfor banen. Præcis som i arbejdshverdagen, hvor vi  alle , med forskellige kompetencer, er fælles om at løse opgaven.

Vi spiller allesammen på samme hold!

Uanset sportsgren, så er det sociale samvær med til at binde os sammen. Det er den lim, der er med til at give en samhørighedsfølelse. Det kommer så til udtryk, når en kollega ringer med en problemstilling, der mødes med forståelse og en vilje til at medvirke til at løse opgaven.

Jan Gulborg aka. ‘Knoglen’