Æresnål til Åge Priisholm

Næstformand og TR-suppleant Åge Priisholm fra Ringe Fængsel er blevet tildelt Fængselsforbundets æresnål for mere end 15 års virke for forbundet.

Tildelingen skete på generalforsamlingen i lokalafdelingen i Ringe onsdag den 30. marts, hvor Åge stoppede sin tillidskarriere.

Åge kan forlade sin tillidspost med god samvittighed, for han har lagt et stort stykke arbejde i foreningsarbejdet både for forbundets medlemmer i Ringe og for medlemmerne i resten af landet.

På generalforsamlingen sagde forbundssekretær Bo Sørensen blandt andet: ”Du har gennem alle årene med fagligt engagement formået at udnytte dine tillidsposter til dine kollegers bedste. Såvel gennem det arbejde du har lagt direkte i afdelingen, men også ved, at du har sikret, at Steen altid har været klædt bedst muligt på til at klare de store udfordringer, som vi alle ved, man mødes af her på Ringe. Og du har formået at gøre det alt sammen i den særlige Ringe-ånd. Tak for indsatsen!”

Åge blev valgt ind i bestyrelsen i forbundets lokalafdeling i Ringe i 1989 og valgt som afdelingsformand i 1991. En post som han bestred frem til 2001. Så valgte han at holde en pause i ti år, indtil han i 2009 blev valgt som næstformand og TR-suppleant.