17.04.2024

Fængselsforbundets tillidsrepræsentant i Storstrøm Fængsel: Mads Holgersen

10.000 tillidsrepræsentanter samlet til lønkamp

Soldater, økonomer, pædagoger, kontorfolk, fængselsbetjente og mange andre offentligt ansatte holder lige nu stormøde om OK18.

Hvis man skulle være i tvivl, om overenskomstforhandlingerne er et fælles anliggende for alle medarbejdere i den offentlige sektor, så bør man komme til Messecenter C i Fredericia. Her er over 10.000 tillidsrepræsentanter samlet for at drøfte lønforhandlingerne og den kommende konflikt.

En række af Fængselsforbundets tillidsfolk er også tilstede. Det gælder blandt andet Mads Holgersen fra Storstrøm Fængsel.

“Jeg er her først og fremmest for at vise solidaritet med vores kollegaer fra andre forbund. Hvis vi ønsker, at Danmark skal bevæge sig i den rigtige retning, så nytter det ikke noget, hvis vi udhuler den offentlige sektor,” siger han.

Dagen er samtidig startskud til kampagnen ‘En løsning for alle’, hvor alle danskere opfordres til at støtte op en overenskomst, som gavner Danmark.

Fagforbundene – herunder Fængselsforbundet – ønsker for det første en lønudvikling, som holder trit med de privatansatte. For andet at den betalte frokostpause bevares. For det tredje at der passes bedre på seniorerne på arbejdsmarkedet. Og for det fjerde at der indgås en arbejdstidsaftale for lærerne.

Se fællesudtalelse fra stormødet her.

Af Søren Gregersen